خانه / مقالات بدنسازی و فیتنس / استراحت مناسب بین ست ها

استراحت مناسب بین ست ها

استراحت مناسب بین ست ها

۶۰-۹۰ ثانیه استراحت می تواند موجب افزایش بیشتر تستوسرون شود .

جی کاتلر با زمان استراحت کمی بین ست ها تمرین می کند و این روند سال‌ها است که از طرف او تعقیب می شود و همین روش نیز توسط فیل هیث دنبال می‌شود.

شما به برنامه و سبک تمرینی هیث توجه کنید او زمان استراحت را بین ست های تمرینی خود در نظر می‌گیرد تحقیقات اخیر نشان می‌دهد هایپرتروفی عضلات در مدت زمان استراحت بین ست ها از ۹۰ و ۶۰ ثانیه با در نظر گرفتن ۱۰ تکرار ۷۰ درصد از یک تکرار موجب افزایش تستوسترون بلافاصله بعد از تمرین خواهد بود .

استراحت مناسب بین ست ها

هم چنین محققان دریافتند که افزایش نیرو در ست های  ۸ تایی با اجرای هر ست سه تکرار و استفاده ۸۵ درصد از یک تکرار بیشتر با اجرای دقیق همان زمان استراحت موجب افزایش قدرت و استحکام می شود.

آنها دریافتند وقتی که شما از تکرارهای کمتر و از وزنه‌های سنگین تر استفاده می کنید وقتی که از همان زمان استراحت استفاده کنید در واقع تجربه مهمی را در مورد افزایش تستوسترون را تجربه کرده اید.

اشاره اخلاقی این داستان اینجا است که وقتی شما سنگین تمرین می‌کنید و بنا را بر مدت زمان استراحت طولانی در نظر می گیرید و این دلیل قانع کننده ای نیست.

محققان پیشنهاد میکند میتوانید ۶۰ ۹۰ ثانیه استراحت بین ست های قدرتی را تجربه کنید و این یعنی افزایش تستوسترون و یا داشتن عضلات بیشتر بدین ترتیب مطمئن باشید تجربه بسیار خوبی نسبت به استراحت با مدت زمان طولانی را تجربه خواهید کرد .

استراحت مناسب بین ست ها

نکته: میزان استراحت بین ست‌ها در اساس به رشته ورزشی و سیستم تمرینی شما بستگی دارد، اگر خواهان عضلاتی بزرگ‌تر هستید، استراحت بالاتر شانس بیشتری برای رسیدن به آن نصیب‌تان خواهد کرد، اما اگر هم استقامت مد نظرتان است و عضله سازی پس بهتر است زمان استراحت‌ها را کاهش دهید، اما دقت کنید در هر دو باید به بدن اجازه ریکاوری داده شود.

نکته مهم تر:  به بدن تان گوش کنید. اگر بیش از حد خسته اید یا ضربان قلبتان برای شروع دور دیگر، بیش از حد بالاست، به خودتان چند ثانیه بیشتر استراحت دهید. اگر احساس می کنید قوی و پرانرژی هستید، زمان استراحت تان را در آن روز کمی کوتاه تر کنید.

نوشته استراحت مناسب بین ست ها اولین بار در مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ پدیدار شد.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

نکاتی در مورد گرم کردن و سرد کردن در ورزش

نکاتی در مورد گرم کردن و سرد کردن در ورزش بدن ما در حین ورزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *