خانه / مقالات بدنسازی و فیتنس / هفت گزینه برتر غذایی

هفت گزینه برتر غذایی

هفت گزینه برتر غذایی

مواد غذایی زیر را حتما در وعده های غذایی خود بگنجانید چرا که تاثیر مطلوبی در تمرین کنترل وزن و سلامتی عمومی بدن خواهد داشت.

کلم بروکلی

معمولا از  کلم بروکلی به عنوان سوپر غذا یاد می‌شود چرا که توانایی مبارزه با بیماری سرطان را دارد خوردن این سبزی با غذاهای تند توانایی مبارزه با بیماری سرطان را افزایش می دهد .

پیاز

این ماده دشمن سرسخت سرطان محسوب می شود در مطالعات منتشر شده در ژورنال تغذیه بالینی افرادی که مرتب پیاز مصرف می‌کنند ۶۰ الی ۷۰  درصد از ریسک ابتلا به سرطان های بزرگ در امان خواهند بود.

هفت گزینه برتر غذایی

قارچ

این ماده غذایی نیز مانند پیاز از سرطان جلوگیری می‌کند مطلبی در ژورنال بین المللی سرطان چاپ شده است مبنی بر اینکه زنانی که مرتب قارچ مصرف می‌کنند احتمال بروز سرطان سینه به میزان ۶۴ درصد در این افراد کاهش می یابد و اگر هم قارچ را با سبزیجات تند مخلوط ‌کنند و سپس مصرف شود این رقم با ۸۹ درصد نیز افزایش می یابد.

اسفناج

این سبزی باعث ترشح سطح تستوسترون در بدن میشود مطلبی که در مجله سلامتی بهتر چاپ شده مبنی بر این است این که سبزیجات با برگ های سبز رنگ دارای مقادیر فراوانی منیزیم هستند که همین امر دلیلی برای افزایش ترشح هورمون تستوسترون میشود گیاه آووکادو نیاز را نیز دارای منبع غنی منیزیوم است.

هندوانه

دانشمندان معتقدند هندوانه باعث از بین رفتن چربی های بدن شده همچنین برای سلامتی قلب و عروق مفید است آنان ادعا دارند افرادی که از آب هندوانه بهره می‌برند چربی بیشتری نسبت به کسانی که آب معمولی استفاده می کنند از دست می دهند علاوه بر اینکه میزان کلسترول خون این افراد با نوشیدن یک لیوان آب هندوانه در طول روز به مدت ۸ هفته به میزان چشمگیری کاهش می یابد .

کاکائو

ترکیبات موجود در کاکائو باعث تقویت انتقال جریان خون خواهد شد به خاطر همین موضوع است که دانشمندان توصیه می‌کنند که نوشیدن یک معجون کاکائویی قبل از ورزش باعث بهبود عملکرد جریان خون در عضلات می شود پس شما هم می‌توانید قبل ورود به باشگاه از چند تیکه کاکائو تلخ برای به حداکثر رساندن پمپاژ عضلانی در حین تمرین بهره ببرید.

ویتامین c

این  ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده هم چنین کمک شایانی در سوزاندن چربی می کند.

بدن انسان از ویتامین c برای ساخت ال کارنتین که چربی بدن را تبدیل به انرژی می‌کند بهره می‌برد.

سعی کنید همیشه ویتامین سی را در برنامه غذایی خود جای دهید که کمبود این ویتامین در بدن منجر به خستگی نیز خواهد شد .

نوشته هفت گزینه برتر غذایی اولین بار در مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ پدیدار شد.


لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

استراحت مناسب بین ست ها

استراحت مناسب بین ست ها ۶۰-۹۰ ثانیه استراحت می تواند موجب افزایش بیشتر تستوسرون شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *